Sva hvala, pohvala i zahvala pripada
samo Allahu, neka se salavat i selam na Njegovog Poslanika, njegovu porodicu,
ashabe i na sve one koji ih slijede u dobru do Sudnjeg dana.
Što se tiče onoga sa čime dokazuje
Imam Jahja kada je rekao: „Jer to muslimani rade i niko to nije negirao.“
Ovo
je protivurječan govor, jer učenjaci islama nikad nisu prestali prenositi u
svakom vremenu hadise Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koji
proklinju onoga ko to radi i potvrđivati šerijat Allahovog Poslanika,
sallallahu alejhi ve sellem, u zabrani toga u svojim školama i medžlisima
znanja. Prenose ih potonji od prvih, mlađi od starijih, učenik od učenog od
vremena ashaba pa sve do danas.
Zabilježili su ih učenjaci hadisa u
svojim poznatim knjigama od musneda i musannefa, zabilježili su ih mufessiri u
svojim komentarima, i fakihi u knjigama fikha, i učenjaci sire i historije u
svojim knjigama, pa kako se onda može reći: „Muslimani nisu negirali to onome
ko to uradi,“ a prenose hadise o zabrani toga i hadise koji proklinju onoga ko
to uradi, potonji od prijašnjih u svakom vremenu, i uz to nikad nisu učenjaci
islama prestali negirati to djelo, davajući veliku pažnju i uveličavajući tu
zabranu.
Prenosi Ibn Kajjim od svoga šejha
Tekijju-d-Dina, Allah im se obojici smilovao, a on je imam koji je dobro
poznavao mezheb selefa ovog ummeta, a i onih poslije njih: „Sve skupine su
jasno iznijele zabranu o gradnji mesdžida na kaburovima.“
Zatim kaže: „I sljedbenici Ahmeda su
jasno rekli, i Malika, i Šafije o zabrani toga, dok su neki to opisali općenito
kao pokuđeno, ali nema sumnje da se to treba razumjeti kao kerahetu-t-tahrim
(pokuđeno, kojim se misli na zabranjeno), imajući lijepo mišljenje prema njima.
Da se ne bi sumnjalo na njih da su dozvolili ono što je mutevatirom preneseno
od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je prokleo onoga ko to
uradi i što je zabranio.“
Pogledaj kako je pripisao jasan stav u
tome svim skupinama općenito.
To ukazuje da su se svi učenjaci
složili u tome, uprkos tome što su iz različitih skupina, zatim je rekao da su
učenjaci tri mezheba biti jasni po zabrani toga, i rekao je da ima skupina koja
je smatrala to pokuđenim, pa je to protumačio kao zabranu, pa kako onda neko
kaže: „Niko nije negirao gradnju kubbeta i građevina na kaburovima.“
Zatim pogledaj da li je ispravno
izuzeti iz toga učenjake i dobre ljude, gradeći na njihovim kaburovima, a
vjerodostojno je prenešeno od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kako smo
već spomenuli, da je rekao: „To su ljudi koji kada među njima umre dobar rob
ili čovjek, na njegovom kaburu sagrade mesdžid.“[1]
Zatim ih je prokleo baš zbog toga.
Kako onda jedan musliman može reći da
se iz ove žestoke zabrane izuzimaju dobri ljudi koji se odlikuju nad ostalim i
da se na njihovim kaburovima može graditi, uz to da pripadnici knjige koje je
prokleo Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, i upozorio ljude na to
što rade, nisu gradili mesdžide osim na kaburovima svojih najboljih ljudi?!
Zatim, ovaj Allahov Poslanik,
sallallahu alejhi ve sellem, prvak svih ljudi, najbolje stvorenje, pečat svih
poslanika, onaj koga je Allah odabrao iz Svojih stvorenja, zabranio je svome
ummeta da njegov kabur učine mesdžidom, ili kipom ili praznikom, a on je uzor
svome ummetu, a svi dobri ljudi imaju uzor u njemu, povode se za njim u
njegovim riječima i djelima u svemu.
Kako onda da djela i odlika jednog
dijela ummeta dozvoljavaju činjenje ovog zla na njihovim kaburovima, a kada je osnova
svakog dobra i onaj kome se svako dobro vraća Allahov Poslanik, sallallahu
alejhi ve sellem?! (...)
Pa ako je ovo haram i zabranjeno, gdje
je proklet onaj ko to uradi na kaburu Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve
sellem, šta je tek onda sa kaburovima drugih ljudi od njegovog ummeta?
Kako to da dobro bude povod u
dozvoljavanju harama i činjenje zabranjenih stvari?
Allahu oprosti nam! Neka je hvala
Allahu, Onome ko nas je uputio na istinu i na njeno slijeđenje, neka je salavat
na Muhammeda, Njegovog roba i poslanika, i na svu njegovu porodicu.
Pogledati: Smiraj prsa na zabrani uzdizanja kaburova - Imam Muhammed ibn
Alijj eš-Ševkani
Preveo: Redžo Muratović
Preveo: Redžo Muratović
[1] Buharija, br. 434 i Muslim, br. 528 od Aiše, radijallahu anha.