četvrtak, 23. siječnja 2014.

Početak objave Allahovom Poslaniku Muhammedu sallallahu 'alejhi ve 'ala alihi ve sellem

Početak objave Allahovom Poslaniku Muhammedu sallallahu 'alejhi ve 'ala alihi ve sellem


Jedna od odlika proučavanja sire jeste kako obožavati Allaha.
Pisane su mnoge poslanice o tri temelja za koje će čovjek biti pitan u kaburu:


  • Ko ti je Gospodar?
  • Koja ti je vjera?
  • Ko ti je Poslanik?


Porijeklo Allahovog Poslanika i njegovo odrastanje

Muhammed sin Abdullaha sin Abdulmutalliba sin Hašima. Hašimije pripadaju Kurejšu, Kurejš su od Arapa, Arapi su od Ismaila, a Ismail je sin Ibrahima. Muhammed, sallallahu 'alejhi ve 'ala alihi ve sellem, je jedini poslanik preko Ismaila, svi ostali poslanici poslije Ibrahima su preko Ishaka.

Od Vaila ibn el-Eskaâ, r.a., se prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve 'ala alihi ve sellem, rekao: ''Allah Uzvišeni je od potomstva Ismailova odabrao pleme Kinanu, a od Kinane je odabrao Kurejš, od Kurejša Benu Hašim, a od Benu Hašima je odabrao mene!'' Muslim

Rodio se u Rebiul evvelu u godini slona (571. god.). Tačan datum nije poznat, zna se da se radi o ponedjeljku. Svi su složni da je umro 12. Rebiul evvela. Rodio se kao jetim (jetim je malodobno dijete bez oca nevezano za majku).

Brigu preuzima majka te ga šalje kod doilje Halime, vraća se majci u 4. ili 5. godini.

Vraća se majci zbog događaja rascepljenja prsa i čišćenja srca od strane Džibrila. Parafrazirano:"Džibril otvara prsa, vadi srce i skida sa njega crni ugrušak, to je bio šejtanski udio, pere srce u zemzemu i vraća ga u prsa." Muslim

Ehlu sunne slijede dokaz kuda god ih on vodio, pa makar taj dokaz i ne razumili.

Dok je bio kod doilje Halime na njih je se obasipao bereket.
Uzeli su ga samo da se ne vrate bez djeteta (nije imao oca pa je isplata bila upitna)

U šestoj godini ide sa majkom da posjeti kabur svoga oca i njegova majka tada umire. Tada o njemu preuzima brigu djed Abdulmutallib, poslije njega amidža Ebu Talib.

- Ima najbolju lozu (prethodno spomenuti hadis od Muslima)

Iz ovoga zaključujemo da trebamo čuvati svoje porijeklo i čast, zato su vjerovjesnici bili od najboljih ljudi. Niko iz porodica vjerovjesnika nije se bavio niti je bio poznat po razvratu.

"eto mojih kćeri," Hud, 78

Eto vam mojih kćeri - vaših žena, jer su vjerovjesnici očevi svome narodu, a njihove žene njihove majke kao i kod nas.

Allah mu je odabrao najbolje mjesto da bude u njemu rođen.

U njegovom porijeklu nije bilo vladara.
  • Da ne bi pomislili da svojom porukom hoće da povrati vlast svojih očeva

Muhammed (hamd - hvala)
  • Onaj koji mnogo hvali
  • Hvale dostojan

Bio je zahvalan Allahu - klanjao je noći dok mu noge nisu oticale iako mu je oprošteno.

- Zaustavljanjem vojske slona nagoviješten je slom kršćanstva.

- Rodio se bez oca (jetim) da širk njegovog oca ne bi uticao na njega jer otac ima veliku ulogu u odgoju djeteta. - Važno je voditi brigu o duhovnom kao i tjelesnom odgoju djeteta (odlazak doilji).

- Svako ko se prihvati puta Allahovog Poslanika imat će bereket i ovdje i na ahiretu (bereket Halimi). - Ako je šejtan imao udio u srcu Poslanika onda u našem sigurno ima, pa se trebamo čistiti.

- Odgoj djeteta je od male dobi (otvaranje prsa u ranoj dobi).

Početak objave Allahovom Poslaniku Muhammedu sallallahu 'alejhi ve 'ala alihi ve sellem

  • Postao je vjerovjesnik u svojoj četrdesetoj godini i kasnije poslanik (za tri godine)
  • Objavom prvih ajeta sure El-Alek je postao vjerovjesnik, a objavom ajet 1-7 sure El-Mudessir postao je poslanik

"Prvo što je od Objave počeo dobijati Allahov Poslanik, s.a.v.s., bili su istiniti snovi. Što god bi sanjao, obistinilo bi se jasno kao zora. Zatim mu se omilila samoća, pa je odlazio u pećinu Hira i tamo po više noći provodio u razmišljanju i pobožnosti. Zatim bi se odatle skrhan i iscrpljen vraćao Hatidži, dok mu jednom, dok je bio u pećini Hira, nije došao melek i donio Objavu. Melek mu je u njoj rekao: "Čitaj!" Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: "Rekao sam: 'Ja ne znam čitati', pa me je uhvatio i stisnuo. Zatim me je pustio i ponovno rekao: 'Čitaj!' Ja sam, opet, rekao da ne znam čitati, pa me je po drugi put uhvatio, stisnuo je, a zatim pustio i rekao: 'Čitaj!' Ja sam, opet, rekao da ne znam čitati, pa me je po treći put uhvatio, stisnuo, a zatim pustio i rekao:

'Čitaj, u ime Gospodara tvoga Koji sve stvara' - dok nije došao do - 'Koji čovjeka poučava onome što ne zna.'" Imam Ahmed dalje navodi: "Odatle se uplašen vratio Hatidži i rekao: 'Umotajte me, umotajte me!', pa su ga umotali dok mu strah nije prošao, kad je rekao: 'Hatidža, šta je sa mnom?' Zatim joj je ispričao šta se desilo i rekao: 'Bio sam se prepao za sebe.' Ona mu je rekla: 'Naprotiv, budi sretan i veseo... Tako mi Allaha, Allah te nikada neće osramotiti. Ti paziš rodbinu, govoriš istinu, pomažeš iznemoglog, častiš goste i pomažeš pravdu.' Hatidža ga je, zatim odvela kod svoga amidžića Vereka ibn Nevfela ibn Esed ibn Abdu-l-Uzza ibn Kusaja, čovjeka koji je u predislamsko doba bio primio kršćanstvo, poznavao pismo i na arapskom napisao Evanđelje. Bio je sijed, slijep starac. Hatidža mu je rekla: 'Amidžiću, čuj šta priča tvoj bratić!' Vereka je rekao: 'Pričaj, moj bratiću, šta ima!' Allahov Poslanik, s.a.v.s., ispričao mu je šta mu se desilo i šta je vidio, pa mu je Vereka rekao: 'Ovo je zakon koji je već objavljen Musau. Kamo sreće da sam mlađi! Da mi je samo dočekati i vidjeti kako te tvoj narod progoni!' Allahov Poslanik, s.a.v.s., upitao je: 'Zar će me oni protjerati?!' 'Hoće' - odgovorio je Vereka - 'nikada niko nije došao sa ovim, kao i ti, a da mu se nisu suprostavili. Ako dočekam taj dan, svesrdno ću ti pomoći.' Vereka je ubrzo umro, a Objava je neko vrijeme prestala dolaziti. To je Božijem Poslaniku, s.a.v.s., koliko znamo, teško palo, pa je više puta odlazio i peo se na vrhove planine i pomišljao da se sa njih baci. Svaki put kad bi se popeo na vrh planine da se baci, pojavio bi mu se Džibril i rekao: 'Muhammede, ti si, zaista, Allahov Poslanik.' To bi ga smirilo, pa bi odustao i vratio se. Kad bi Objava, ponovno duže izostala, opet bi pokušao isto i opet bi mu se kad bi se popeo na vrh planine, pojavio Džibril i ponovno rekao što i prije." Ovaj hadis, preko Ez-Zuhrija navodi se i u Buharijinom i u Muslimovom Sahihu.

Koristi iz ovog hadisa:
  • Osamljivao se sa Allahom čineći ibadet kako je najbolje znao, udaljavajući se od širka

Svi vjernici moraju imati vremena za sebe da popravljaju svoj odnos sa Allahom makar i bili zauzeti jer smo mi stvoreni radi obožavanja Allaha.

Dunjaluk je podčinjen vjeri.

Kada se povećaju iskušenja daj sve osim vjere, primjer za to imamo u Allahovom Poslaniku.
  • Neće čovjek imati dobar odnos sa ljudima dok ne popravi svoj odnos sa Allahom.

"Kada Allah zavoli nekog Svog roba, pozove Džibrila i kaže mu: Ja volim tog i tog, pa ga voli i ti - i Džibril ga zavoli. Potom Džibril kaže stanovnicima nebesa: Allah voli tog i tog, pa ga volite i vi - i oni ga zavole. Tada ga zavole i stanovnici Zemlje."
  • Onaj ko nema tajnog ibadeta teško da može biti daija.
  • Stisak Džibrila pri objavi ukazuje na ozbiljnost ove vjere, da se sa njom ne izigrava, onaj ko se prihvati vjere stiskat će ga sa svih strana.
  • Važnost znanja u islamu (iz prve objave).

Drugi su nas pretekli jer više slijede ove riječi od nas.
  • Znanje je ono čime Allah odlikuje jedne nad drugima.

"Allah će na visoke stepene uzdignuti one među vama koji vjeruju i kojima je dato znanje." El-Mudžādele,11

"Zar su isti oni koji znaju i oni koji ne znaju?" Ez-Zumer, 9
  • Muslimani moraju imati svoje škole.
  • Odlike pera time što ga je Allah spomenuo.

Pero ima veliki utjecaj na ljude.
  • Odlike vjerovjesništva.

Da neuk i nepismen uči Allahove riječi i to je dokaz poslanstva.
  • Pravo znanje dolazi od Allaha.

Korisno znanje je ono koje dolazi od Allaha i ono koje se stiče radi Allaha.
  • Vrijednost dobre žene.

Vidi se iz događaja pri početku objave. Ljepota prolazi ali čednost ostaje. Vjera kod žene ima prioritet nad svime ostalim. Uzor takve žene je u Hadidži. " Tako mi Allaha, Allah te nikada neće osramotiti."
  • Poslije braka treba odvojiti vrijeme za odgoj svoje djece.
  • Allah neće poniziti onoga ko čini dobra djela.
  • Oni koji se ismijavaju sa propisima vjere su džahili.

"A kada je Musa rekao narodu svome: 'Allah vam naređuje da zakoljete kravu' – oni upitaše: 'Zbijaš li ti to s nama šalu?' – 'Ne dao mi Allah da budem neznalica!' – reče on." El-Bekara, 67
  • Važnost dobrih osobina kod uglednika i ostalih (osobine koje je Hadidža spomenula kod Allahovog Poslanika).
  • Obavezno je pomagati druge i ne biti parazit.

"O ljudi širite selam, održavajte rodbinske veze, hranite gladne, klanjajte nOCu dok drugi spavaju, uči čete u Džennet sa selamom." Sahih, Tirmizi i Ibn Madže

"Koji je islam najbolji (najbolja osobina). - Da hraniš gladne, udjeljuješ siromašnima i da nazivaš selam onome koga znaš i onome koga ne znaš." Mutefekun alejhi

"Onaj ko ispunjava potrebe potrebnih ima nagradu borca na Allahovom putu." Buhari
  • Odlazak Vereki (pouke iz događaja).

Kod svih stvari prvo se pitaju učeni. Svaku grupaciju treba da vode najučeniji, a ne neznalice koji biraju šta im godi. Kako treba voditi džemat, u tome imamo uzor u Sulejmanu alejhi selam (ima ders na ovu temu od Hajrudina Ahmetovića, prof.).

Potvrđivanje Vereke da je ono što je Poslanik vidio bio Džibril. Svi poslanici su od Allaha i svi imaju istu poruku.
  • Kada se budemo držali objave nećemo se razilaziti.

"Drži se čvrsto za ono što ti se objavljuje doista si ti na pravom putu." Ajet
  • Poslije prihvatanja vjere dolaze iskušenja.

" Misle li ljudi da će biti ostavljeni na miru ako kažu: "Mi vjerujemo!" i da u iskušenje neće biti dovedeni? " El-'Ankebūt, 2
  • Iskušenja su prema imanu.

Mnogi vjerovjesnici su bili ubijeni. "Allahov Poslanik je umro kao šehid od posljedica otrova sa Hajbera." Zehebi
  • "Kamo sreće da sam mlađi! Da mi je samo dočekati i vidjeti kako te tvoj narod progoni!"

"Istjerajte ih iz grada vašeg, oni su ljudi čistunci!" El-A'rāf, 82

Čak i kada znamo da dolaze iskušenja mi se žrtvujemo i dajemo za vjeru kao što je i Vereka rekao.
  • Sa znanjem dolazi požrtvovanost.

Makar bili i stari moramo raditi za vjeru, živimo za vjeru i praktikujemo je do smrti.

''Obožavaj Allaha sve dok ti smrt ne dođe.'' El-Hidžr, 99
  • Nema ljenčarenja.

Moramo imati ambicije za Allahovu vjeru.
  • Svako ko bude radio za vjeru Allah će im sačuvati spomen, dok će griješnici biti zaboravljeni.

"Kada će se čovjek odmoriti? - Onda kada stupi jednom nogom u Džennet." Ahmed ibn Hanbel
Uz rad na vrijeme dolazi i olakšanje, a uz ljenčarenje poslije dolazi tegoba.

Hajrudin Tahir Ahmetović, prof. - Bilješke sa predavanja