četvrtak, 4. lipnja 2015.

Odgovor na dokaze onih koji dozvoljavaju gradnju na kaburovima

Sva hvala, pohvala i zahvala pripada samo Allahu, neka se salavat i selam na Njegovog Poslanika, njegovu porodicu, ashabe i na sve one koji ih slijede u dobru do Sudnjeg dana.

Što se tiče onoga sa čime dokazuje Imam Jahja kada je rekao: „Jer to muslimani rade i niko to nije negirao.“ 

Ovo je protivurječan govor, jer učenjaci islama nikad nisu prestali prenositi u svakom vremenu hadise Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koji proklinju onoga ko to radi i potvrđivati šerijat Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, u zabrani toga u svojim školama i medžlisima znanja. Prenose ih potonji od prvih, mlađi od starijih, učenik od učenog od vremena ashaba pa sve do danas.

Zabilježili su ih učenjaci hadisa u svojim poznatim knjigama od musneda i musannefa, zabilježili su ih mufessiri u svojim komentarima, i fakihi u knjigama fikha, i učenjaci sire i historije u svojim knjigama, pa kako se onda može reći: „Muslimani nisu negirali to onome ko to uradi,“ a prenose hadise o zabrani toga i hadise koji proklinju onoga ko to uradi, potonji od prijašnjih u svakom vremenu, i uz to nikad nisu učenjaci islama prestali negirati to djelo, davajući veliku pažnju i uveličavajući tu zabranu.

Prenosi Ibn Kajjim od svoga šejha Tekijju-d-Dina, Allah im se obojici smilovao, a on je imam koji je dobro poznavao mezheb selefa ovog ummeta, a i onih poslije njih: „Sve skupine su jasno iznijele zabranu o gradnji mesdžida na kaburovima.“

Zatim kaže: „I sljedbenici Ahmeda su jasno rekli, i Malika, i Šafije o zabrani toga, dok su neki to opisali općenito kao pokuđeno, ali nema sumnje da se to treba razumjeti kao kerahetu-t-tahrim (pokuđeno, kojim se misli na zabranjeno), imajući lijepo mišljenje prema njima. Da se ne bi sumnjalo na njih da su dozvolili ono što je mutevatirom preneseno od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je prokleo onoga ko to uradi i što je zabranio.“

Pogledaj kako je pripisao jasan stav u tome svim skupinama općenito.

To ukazuje da su se svi učenjaci složili u tome, uprkos tome što su iz različitih skupina, zatim je rekao da su učenjaci tri mezheba biti jasni po zabrani toga, i rekao je da ima skupina koja je smatrala to pokuđenim, pa je to protumačio kao zabranu, pa kako onda neko kaže: „Niko nije negirao gradnju kubbeta i građevina na kaburovima.“

Zatim pogledaj da li je ispravno izuzeti iz toga učenjake i dobre ljude, gradeći na njihovim kaburovima, a vjerodostojno je prenešeno od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kako smo već spomenuli, da je rekao: „To su ljudi koji kada među njima umre dobar rob ili čovjek, na njegovom kaburu sagrade mesdžid.“[1] Zatim ih je prokleo baš zbog toga.

Kako onda jedan musliman može reći da se iz ove žestoke zabrane izuzimaju dobri ljudi koji se odlikuju nad ostalim i da se na njihovim kaburovima može graditi, uz to da pripadnici knjige koje je prokleo Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, i upozorio ljude na to što rade, nisu gradili mesdžide osim na kaburovima svojih najboljih ljudi?!

Zatim, ovaj Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, prvak svih ljudi, najbolje stvorenje, pečat svih poslanika, onaj koga je Allah odabrao iz Svojih stvorenja, zabranio je svome ummeta da njegov kabur učine mesdžidom, ili kipom ili praznikom, a on je uzor svome ummetu, a svi dobri ljudi imaju uzor u njemu, povode se za njim u njegovim riječima i djelima u svemu.

Kako onda da djela i odlika jednog dijela ummeta dozvoljavaju činjenje ovog zla na njihovim kaburovima, a kada je osnova svakog dobra i onaj kome se svako dobro vraća Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem?! (...)

Pa ako je ovo haram i zabranjeno, gdje je proklet onaj ko to uradi na kaburu Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, šta je tek onda sa kaburovima drugih ljudi od njegovog ummeta?

Kako to da dobro bude povod u dozvoljavanju harama i činjenje zabranjenih stvari?

Allahu oprosti nam! Neka je hvala Allahu, Onome ko nas je uputio na istinu i na njeno slijeđenje, neka je salavat na Muhammeda, Njegovog roba i poslanika, i na svu njegovu porodicu.

Pogledati: Smiraj prsa na zabrani uzdizanja kaburova - Imam Muhammed ibn Alijj eš-Ševkani
Preveo: Redžo Muratović



[1] Buharija, br. 434 i Muslim, br. 528 od Aiše, radijallahu anha.